Welkom thuis
Wat fijn dat je een thuis hebt gevonden in een van onze woningen. Hier vind je alle informatie rondom het huren van een woning bij Haavens, bijvoorbeeld over jouw rechten en plichten. Ook kun je hier terecht voor klachten of complimenten en vind je antwoord op een aantal veel gestelde vragen.
Juiste adres
Haavens heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Wij doen er dan ook ons best om jou als huurder goed en snel te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent of dat je een klacht hebt. Bijvoorbeeld over overlast van jouw buren of omgeving, over onderhoud in en om de woning of over een van onze medewerkers. Je kunt deze klacht dan kenbaar maken via onderstaand formulier.
Veelgestelde vragen
Hoe zit het met alle samenwerkingspartners?
Mijn Haavens Service zorgt voor het beheer van de woningen. Daarnaast hebben wij samenwerkingspartners aan ons verbonden die ieder op gebied van eigen expertise bijdragen en invulling geven aan goed huismeesterschap. Mocht je er niet uit komen, laat het ons dan weten dan kijken wij graag met je mee.
Wet goed verhuurderschap
Sinds 1 juli 2023 gelden er nieuwe regels voor verhuurders en verhuurbemiddelaars.
Bijvoorbeeld dat jij de ruimte alleen mag gebruiken om in te wonen, dat wij jouw woning
alleen in het geval van nood, in bijzondere situaties of met jouw toestemming mogen
betreden en met welk percentage de huur jaarlijks verhoogd mag worden. Ook beschrijft
de wet waar je terecht kunt met klachten of een conflict.