Contactformulier

Huur opzeggen

Adres van het pand/woning

Vul hier de gegevens in van een eventuele tweede huurder

Vul hier je nieuwe/correspondentie adres in

Wijziging doorgeven

Verandert er iets in jouw situatie, geef de wijziging zo spoedig mogelijk aan
ons door via onderstaand formulier. Let op: in sommige gevallen, zoals huurderswissel, heb je akkoord nodig van Mijn Haavens Service.

Huidige situatie

Verzoek velden invullen die van toepassing zijn

Adres van het pand/woning

U wilt een nieuwe huurder op het contract? *
Gaat er iemand van het contract af? *
Wijziging nieuwe telefoonnummer *
Wijziging e-mailadres hoofdcontactpersoon *

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik de huur van mijn huurwoning op?
Dat kan via het huuropzeggingsformulier hierboven.

Wat is de opzegtermijn van mijn huurcontract?
Over het algemeen is dat één kalendermaand, echter dit kan verschillen per contract. Raadpleeg hiervoor je huurcontract. Een kalendermaand houdt in dat je vóór het eind van de maand de overeenkomst opzegt die dan eindigt op de laatste dag van de opvolgende maand.

Wanneer loopt mijn huurcontract af?
Dit is afhankelijk van wat er is afgesproken in je huurcontract en kan voor bepaalde of onbepaalde tijd zijn. Raadpleeg hiervoor je huurcontract.

Hoe dien ik mijn huurwoning op te leveren?
Nadat je de huur hebt opgezegd, wordt de woning twee keer gecontroleerd. De voorinspectie doen we zo snel mogelijk na jouw opzegging. De eindinspectie vindt plaats voor het einde van de huurovereenkomst, hierbij worden ook de sleutels overgedragen. Om zowel de voorinspectie als de eindinspectie in te plannen, ontvang je een uitnodiging van Mijn Haavens Service.

Bij de voorinspectie komen wij bij je langs om samen met jou de woning te controleren. Tijdens dit bezoek maken we aantekeningen van eventuele gebreken of wijzigingen in de woning. Vervolgens maken we duidelijke afspraken over hetgeen je zelf nog moet oplossen of aanpassen. De voorinspectie is bedoeld om jou de gelegenheid te geven de woning in originele staat op te leveren, wat veel tijd en geld kan besparen. Wij controleren de afspraken namelijk tijdens de eindinspectie.
Voor meer informatie over de eindoplevering en de opleverstatus van jouw woning, raadpleeg de Checklist eindinspectie via onderstaande button.

Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Bij correcte eindoplevering wordt de borgsom binnen twee weken teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Indien de woning niet correct is opgeleverd zullen er alsnog werkzaamheden voor jouw rekening uitgevoerd worden. De kosten hiervan zullen verrekend worden met je waarborgsom.