Haavens
Hoe zit het met al die eigenaren en beheerders? Rembrandt Propco en Haavens?
De eigenaar van het huis waarin jij woont is Rembrandt Propco. Rembrandt Propco is de Nederlandse rechtspersoon, de eigenaar en dus officieel de verhuurder. Rembrandt Propco is eigendom van fondsen van Blackstone. Rembrandt Propco heeft Haavens aangesteld als vertegenwoordiger in Nederland, maar is nadrukkelijk niet de eigenaar van Haavens. Haavens is in April 2019 opgericht als lokale ontwikkelaar en beheerder van deze woningportefeuilles. Het dagelijks beheer van de portefeuille ligt in handen van Mijn Haavens Service, waarbij wordt samengewerkt met diverse partners Snap je ’t nog?
Meer informatie over Blackstone
Welke rol speelt Hoen Vastgoedbeheer?
Voorheen lag het dagelijks beheer van de portefeuille in handen van Hoen Vastgoedbeheer, sinds 1 juli 2024 ligt dat bij Mijn Haavens Service. Hoen Vastgoedbeheer is nog wel aanspreekpunt voor de financiële administratie. Mocht je contact willen opnemen, dan kan dat Mijn Haavens Service, chatbot Harry helpt je graag op weg.
Meer over onze samenwerking met Ziezodan
In dit artikel vertellen wij over onze samenwerking met Ziezodan.
Wat is jullie beleggingstermijn?
Rembrandt Propco investeert met een zeer lange beleggingshorizon. Dit fonds is op zoek naar stabiel, zeker en langetermijnrendement, vergelijkbaar met investeringsoverwegingen van onze eigen Nederlandse pensioenfondsen. Rembrandt Propco is gebaat bij stabiliteit. De aanpak is gericht op een hoge bezettingsgraad, gebaseerd op een positieve langetermijnrelatie mét, niet op vervanging ván huurders.
Waar kan ik terecht met vragen over mijn woning, huurcontract, betalingen of andere administratieve zaken?
Wij verwijzen je graag door naar Mijn Haavens Service. Chatbot Harry helpt je verder op weg. Ook kun je telefonisch contact opnemen met Mijn Haavens Service via 088 – 4000448.
Waar kan ik een melding maken over een klacht over een van jullie partners?
Mocht je een klacht hebben over een van de partners waar Haavens mee samenwerkt, dan kun je deze kenbaar maken via onze klachtenpagina. Partners kunnen zijn de makelaars, aannemer of Hoen.
Renovaties
Hoe zit het met mijn rechten en plichten tijdens renovaties?
In beginsel geldt dat er een zekere mate van hinder door omwonenden dient te worden geduld. Bouwwerkzaamheden zijn immers tijdelijke werkzaamheden die, na verloop van tijd, zullen eindigen. Helaas hoort het renoveren bij het wonen in de stad en het wonen in karakteristieke oude woningen. Wij doen uiteraard ons uiterste best om overlast te beperken en vragen hiervoor je begrip.
Reparaties
Hoe kan ik Mijn Haavens Service bereiken met een spoedmelding?
Mochten er spoedsituaties zijn, dan kun je deze doorgeven via Mijn Haavens Service via telefoonnummer 088 – 400 0448. Mocht de spoedmelding buiten kantoortijden zijn, dan zorgt onze achterwacht dat de melding op de juiste plek terechtkomt.
Mijn pand heeft achterstallig onderhoud, wat nu? Hoe dien ik een verzoek voor groot onderhoud in?
Dit kun je kenbaar maken via de diverse communicatiekanalen van Mijn Haavens Service.
Er is iemand geweest maar heb daarna niks meer gehoord, wat nu?
Dit vinden wij natuurlijk erg vervelend. We doen ons uiterste best dit te voorkomen, maar helaas gebeurt het af en toe toch dat er geen terugkoppeling wordt gegeven. Graag helpen we je verder. Wij willen je verzoeken om via de app om een statusupdate te vragen – zodra je jouw melding hebt gemaakt gaan wij voor je aan de slag.
Ben ik zelf verantwoordelijk voor onderhoud?
Voor welk onderhoud je wel en niet verantwoordelijk bent kun je terugvinden in My Rental Guide. Hierin staat uitgebreid toegelicht waarvoor jij als huurder verantwoordelijk bent en waar de verhuurder verantwoordelijk voor is. Mocht de verhuurder in jouw situatie verantwoordelijk zijn, dan kun je hiervan melding maken via Mijn Haavens Service.
Er zijn gebreken aan de woning, hoe kan ik dit doorgeven?
Dit kun je kenbaar maken via de diverse communicatiekanalen van Mijn Haavens Service.
Moet ik als nieuwe huurder zelf mijn water, gas en elektra-aansluiting regelen?
Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor je water-, gas- en elektra-aansluiting, tenzij anders vermeld in je contract. Mocht je hulp nodig hebben, kijk dan in My Rental Guide.
Mijn Woning
Ik wil graag CV, hoe kan ik dat aanvragen?
Indien je graag CV wilt in de woning, dan kun je dit doorgeven via Mijn Haavens Service. We gaan hierover dan graag met je in gesprek
Hoe is het gesteld met de brandveiligheid in de woning?
We streven ernaar dat alle woningen voldoen aan alle voorschriften op het gebied van brandveiligheid. In de afgelopen jaren zijn alle woningen voorzien van brandmelders. Maak je je toch zorgen? Laat het weten via Mijn Haavens Service, wij denken graag met je mee.
Hoe zit het met de lood in de leidingen van de woning?
Indien je het vermoeden hebt dat er nog loden leidingen aanwezig zijn in jouw woning, dan kun je dit kenbaar maken via Mijn Haavens Service. Wij zullen dan een loodmonster afnemen.
Ik heb een brief ontvangen over het niet gebruiken van de hanebalken, wat betekent dit?
In verband met de onzekerheid over de staat van de hanebalken en de daarmee mogelijkerwijs verband houdende gebruiksrisico’s, voor zowel jou als gebruiker als voor derden, worden alle hanebalken geïnspecteerd. Tot de inspectie is afgerond is het niet toegestaan om de hanebalken te gebruiken tenzij anders door ons geïnformeerd.
Hoe kom ik aan internet, televisie en een telefoonaansluiting in mijn woning?
Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van je internet-, televisie- en telefoonaansluiting, tenzij anders vermeld in je contract. Jouw verhuurder heeft bij een gerenoveerde woning wel de voorbereidingen gedaan. Mocht je hulp nodig hebben, kijk dan in My Rental Guide.
Moet ik mij als huurder verzekeren?
Het is verstandig om jezelf te verzekeren met een inboedel-, aansprakelijkheids- en rechtsbijstandverzekering.
Moet ik mij als nieuwe huurder inschrijven bij de gemeente?
Ja, conform contract. Meer informatie hierover lees je ook in My Rental Guide.
Trappenhuis
Mag ik daar spullen plaatsen?
Nee, het trappenhuis is – onder andere vanwege de brandveiligheid – geen opslagruimte.
Er is iets kapot in het trappenhuis, hoe kan ik een melding maken?
Dit kun je kenbaar maken via de diverse communicatiekanalen van Mijn Haavens Service.